Home » Bedrijfsreportage

Bedrijfsreportage

Een goede bedrijfsreportage geeft je een kijkje binnen de muren van een bedrijf. Wat had je altijd al willen weten van een bedrijf waar je al jaren klant van bent? En wat denk je dat klanten graag van jou zouden willen weten? Wij gaan ze vertellen wat ze willen weten, door de juiste beelden te tonen.

Waarom?

Een bedrijfsreportage maakt het mogelijk om klanten een exclusief kijkje te laten nemen in jouw bedrijf. Door processen of werkzaamheden te laten zien, kan de klant het gevoel krijgen om betrokken te zijn bij jouw bedrijf. Betrokkenheid of vertrouwen van jouw klanten kan van groot belang zijn voor het maken van hun keuzes.

Hoe?

Er zijn verschillende manieren om deze betrokkenheid te creëren. Het uitleggen van een proces kan worden verstrekt met de juiste foto’s. Bijvoorbeeld foto’s van machines die werk aan het uitvoeren zijn. Dit exclusieve beeld geeft informatie en kan de klant meer kennis geven betreft het product dat hij of zij wilt aanschaffen. Uiteraard heeft lang niet elke bedrijf productiewerkzaamheden, maar dat wilt niet zeggen dat een bedrijfsreportage niet geschikt is voor je bedrijf. Werknemers die producten verpakken, in schrappen leggen of afrekenen zijn ook zeer geschikt voor een reportage. Bovendien kunnen ook kantoorwerkzaamheden worden getoond, wellicht niet zo zeer om een proces te verduidelijken, maar om de uitstraling van je bedrijf te tonen. Een strak ingericht kantoor, met werknemers die tevredenheid uitstralen kunnen ook vertrouwen bieden aan (potentiele) klanten.

Wat?

Er zijn verschillende mogelijkheden om jouw verhaal te vertellen. Wat belangrijk is, is dat de reportage representatief is aan de uitstraling van jouw bedrijf. Hoe ziet het pand eruit en wat is de sfeer binnen het bedrijf. Een informele uitstraling met sfeerfoto’s vertellen een ander verhaal dat een formele setting. Het verhaal, wat wil jij als bedrijf vertellen aan jouw bezoekers.

Waarvoor?

Transparantie, vertrouwen, betrokkenheid. Dat zijn de drie kernwaarde van een goede bedrijfsreportage. Waar kan de reportage allemaal voor worden ingezet? Als eerste, en meest voor de hand liggende, de website. Ten tweede kan je denken aan andere onlinekanalen, zoals bijvoorbeeld social media of nieuwbrieven. De derde mogelijkheid is om promotiemateriaal te delen.  Er kan worden gedacht aan promotiemateriaal zoals flyers, folders, brochures ect. Ten slotte kunnen dit soort foto’s ook goed worden gebruik voor interne doeleinde, zoals trainingen.

Wanneer?

Ben jij nu net zo enthousiast over een bedrijfsreportage als ik? Dat snap ik! Neem contact met mij op voor meer informatie, mogelijkheden of natuurlijk voor het plannen van een afspraak.

Portfolio

Neem een kijkje in mijn portfolio, hier presenteer ik mijn beste werk.

Offerte aanvragen

Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.

Deze klanten gingen jou voor

Heb je nog vragen?

VRAAG HET AAN MIJ